loading...

Siapapun yang Bantu Laporkan TKA Ilegal Di Malaysia Dapat Duit, Is Not True
SUARABMI.COM - Beberapa hari yang lalu koran berita harian Malaysia memuat di headlinenya yang berjudul 'Bantu Tangkap PATI dapat Duit'.

Dalam headline tersebut tertuliskan 'Jabatan Imigresen syorkan tindakan drastik banteras pendatang asing tanpa ijin dengan memberikan ganjaran kepada orang ramai jika bantu tangkap mereka dan serahkan mereka kepada berkuasa'.
[ads-post]
Kabar yang sempat menghebohkan ini lalu mendapat bantahan dari Imigresen Malaysia dalam surat resminya pada tanggal 14 Oktober lalu.

Dalam keterangannya Jabatan Imigresen Malaysia (JIM) tidak pernah membuat selebaran atau pengumuman terkait pendatang Ilegal di Malaysia apalagi dengan memberikan upah kepada pelapor.

"Jabatan Imigresen Malaysia (JIM) tidak pernah membuat sebarang cadangan atau syor untuk memberi ganjaran dlam bentuk kewangan kepada orang awam bagi menagkap PATI." demikian dalam surat resmi yang dikeluarkan JIM.

Beberapa hari yang lalu koran berita harian Malaysia memuat di headlinenya yang berjudul 'Bantu Tangkap PATI dapat Duit'.

Post a Comment

Powered by Blogger.
close