DAPETIN UPDATE BERITA MELALUI LINE DENGAN FOLLOW TOMBOL DIBAWAH INI
Tambah Teman
loading...

SUARABMI.COM - Seorang wanita Indonesia dijatuhi hukuman penjara tujuh hari dan denda RM6,000 oleh Mahkamah Majistret Malaysia semalam, atas dua tuduhan memiliki Mykad palsu dan Mykad milik individu lain pada pertengahan bulan ini.

Sebelumnya, TKW itu bersikukuh kalau dirinya dilahirkan d Semporna, Sabah Malaysia dan ia tidak menyadari kalau myKadnya ternyata palsu.

Namun akhirnya Mariye Halis (53) mengakui bersalah atas myKad palsu di depan Hakim Norina Maludin, setelah tuduhan terhadapnya dibacakan juru bahasa.
[ads-post]
Wanita yang sebenarnya berasal dari Dumai, Sumatera, Indonesia, diduga memiliki Mykad palsu atas nama Mariye binti Halis menggunakan alamat di Tronoh Mines, Kampar, Perak, pada jam 4 sore, 15 Agustus 2017, di Divisi Investigasi dan Penegakan JPN Melaka.

Bagi Tuduhan kedua, terdakwa didakwa memiliki Mykad atas nama Noor Zaitul Radiah Roslan beralamat di Kampung Melayu, Teluk Bunut, Banting, Selangor, pada jam 4.20 petang, pada 16 Agustus 2017, di lokasi sama.

Dengan dua kesalahan ini, TKW tersebut dapat dihukum di menurut undnag-undang Malaysia dengan hukuman penjara hingga 3 tahun dan denda paling banyak RM 20.000. Namun ia hanya dijatuhi hukuman 7 hari dan denda RM 6000.

Seorang wanita Indonesia dijatuhi hukuman penjara tujuh hari dan denda RM6,000 oleh Mahkamah Majistret Malaysia semalam, atas dua tuduhan memiliki Mykad palsu dan Mykad milik individu lain pada pertengahan bulan ini.

Post a Comment

Suara BMI

{picture#https://4.bp.blogspot.com/-d815yzHBHls/WT4_fgfVgdI/AAAAAAAALNY/b6WBmhQn55kw2Ax8-1iwXe1qF30zmlIsgCLcB/s1600/Untitled-1.png} Suara BMI adalah portal berita Buruh Migran Indonesia di Luar Negeri yang menyajikan berita seputar BMI dan kehidupannya dari berbagai sudut pandang, kredibel dan independen {facebook#https://www.facebook.com/suarabmi/} {twitter#https://www.twitter.com/suarabmi/} {google#https://plus.google.com/+EniLestarisbmi} {pinterest#https://id.pinterest.com/} {youtube#https://www.youtube.com/channel/UCWS5cxHkSUsQcT2zWwn4OEA} {instagram#https://www.instagram.com/suarabmi}
Powered by Blogger.