loading...

SUARABMI.COM - Datuk Alif Sukri salah satu artis dan pengusaha Malaysia ini kembali membuat heboh warganet dengan unggahan yang kesekian kalinya mengenai pembantunya yang ia tuduh mencuri barang - barang dirumahnya.

Sebelumnya ia juga pernah live dengan kasus yang sama pada Juni 2017 lalu dimana unggahannya viral dimana pembantunya asal Indonesia juga melakukan pencurian d rumahnya.

Kemarin (16/5) Datuk kembali membuat heboh dengan live facebook dan menuduh pembantunya mencuri di rumahnya.

"Kami sudah membuat laporan Polisi, karena ia suka berpindah-pindah sebelum ia kabur menyelamatkan diri" Tulis Datuk

Unggahan Datuk ini dibagikan lebih dari 7500 kali. Dalam video itu terlihat Datuk marah - marah dan tak mampu mengendalikan emosinya.

Berkali - kali datuk mengucapkan, "Kau mencuri, aku ada bukti" Tuturnya namun TKW itu tak mengakuinya hingga membuat Datuk semakin marah dan menggertak.
[ads-post]
Datuk juga mengatakan kalau pembantunya sudah digaji 1200 ringgit tapi kenapa masih mencuri juga.

Pembantu tersebut bernama Rohana (50) yang merupakan warga Malaysia asli dan bukan pendatang. "Mula nya saya terkejut betul ke ada org Malaysia nak jadi Pembantu rumah.Tapi dia kata dia nak kerja betul2 sbb nak cari duit lebih tak kesah buat kerja apa pun. Lepas 2 hari bekerja dia jumpa isteri saya di rumah sambil menangis nak minta pinjam duit 5k utk settlekan sewa rumah katanya dia nak kena halau sbb x bayar sewa sebab dah lama x kerja...dan beliau cakap rumah terez kecik tak sangka rumah sehebat ini..dan isteri saya dan saya tunaikan hajat meminjam duit rm5k walaupun hati berat nak kasi." Tulis Datuk di Web Resminya

Beragam tanggapan netizen mengenai video Datuk ini, ada yang setuju namun tidak sedikit yang kontra dan tidak setuju dengan unggahan Datuk yang dikit-dikit diunggah di media sosial.

"Da muakkkkk giler dgr kisah2 dato dgn pencuri.. kdang2 terpikir jgk knp dato slalu dtimpa bala.. apa2 pun sy mls nk Ambik tahu kisah org kaya dgn si pencuri.. lgpn nk berdoa utk dato.. dah terlampau kaya sgt.. klu org miskin.. boley jgk tumpang simpati" Tulis Fairul Azli

"Adil laa dato wat report..alhmdulilah da dapat pncurinya..korang tak kena mudah la ckp..cer kalau berada di situasi beliau..meroyan agaknya...hope dato,datin tabah hadapi ujian.slmat brpuasa dato.." Tulis Sholehah Salsabila


Berikut videonya

Lagi...! Datuk Ini Marah - Marah Live Facebook Tuduh Pembantunya Mencuri, Ini Kata Netizen

Powered by Blogger.
close